Evaluare Națională 2020: cum se face, de fapt, corectarea lucrărilor. Dezvăluirile unei profesoare:

sursa foto: pixabay

Recorectarea lucrărilor de la examenele de Evaluarea Națională a stârnit un întreg scandal. Au apărut cazuri, în multe locuri din țară, în care notele celor care au făcut contestație s-au modificat cu mult, schimbând, în consecință, și clasamentul final pentru admiterea la liceu. În încercarea de a explica diferențele foarte mari de notare, Luminita Barcari, secretar de stat în minister, și profesorul Radu Gologan, președintele Societății Române de Științe Matematice, au dat vina pe lipsa de experiență a unor profesori evaluatori, dar și pe posibile greșeli la trecerea notelor în aplicația electronică. Cristina Tunegaru, profesoară de Limba Română, a dezvăluit, însă, pe Facebook cum se desfășoară în realitate corectarea multora dintre lucrări și cum este posibil ca, după contestație, unii elevi să ajungă de la nota 6 la 10.

Ce a scris profesoara Cristina Tunegaru pe Facebook. ,,Iată cum se desfășoară o zi de corectare la examenele naționale: la 7:30, profesorii se prezintă la centrul de corectare. După multă muncă administrativă, primesc lucrările spre prânz. Se corectează în perechi, fiecare profesor știe cine este jumătatea lui. Atmosfera e de grabă, agitație, presiune. După ce se corectează prima mână, fiecare pereche face schimb de lucrări. Teoretic, fiecare profesor trebuie să corecteze și mâna a doua. Uneori, mâna a doua se concretizează în copierea borderoului de la coleg. Adică profesorul care ar trebui să dea a doua notă abia dacă se mai uită pe lucrare și are încredere totală în colegul său.

După ce ambele corecturi sunt realizate, se merge la inspector pentru predarea lucrărilor. Tot atunci are loc și confruntarea. În cazul în care cei doi au corectat individual, fără să copieze borderouri, și apar diferențe mari, mai mari de un punct, inspectorul le cere să se hotărască, să decidă nota. Atunci, inspectorul se retrage cu privirea și cei doi profesori modifică borderourile (scrise strategic în creion), astfel încât diferența de punctaj între cele două corecturi să fie acceptabilă. Fără să se mai uite pe lucrare, fără să discute aplicat, stabilirea notelor finale se face la masă cu inspectorul, în câteva secunde, cu radiera și creionul, direct pe borderou.

Imaginați-vă: dacă prima mână a dat nota 6 pe o lucrare de 10 și a doua mână nici nu s-a uitat pe lucrare, nota 6 devine nota finală. Deși profesorii corectori semnează fiecare lucrare, ei nu poartă niciun fel de responsabilitate, în afară de aceea morală care poate trece în plan secund, când tot ce îți dorești e să scapi mai repede”, a explicat Cristina Tunegaru, profesoară de Limba Română.

Distribuie acest articol:

Nu există comentarii

Lasă un comentariu

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked