Evaluare Națională 2020. Diferențe mari între note după recorectarea lucrărilor. Cum le explică specialiștii:

sursa foto: Alexandra Koch, pixabay

O elevă din Gorj cu rezultate bune la învățătură a luat nota 6 la proba de Matematică la Evaluarea Națională. Părinții au făcut contestație și, după recorectare, eleva a primit nota 10. La Limba Română obținuse nota 9.80. Un coleg al ei a primit la Matematică 2.20, iar după recorectare nota i-a fost crescută la 7.90. Exemple de note modificate mult după recorectare sunt în toată țara, iar ele au schimbat clasamentul final pentru admiterea în liceu. În Brașov, mai mulți părinți ai elevilor care n-au făcut contestație s-au revoltat și au trimis o petiție către Ministerul Educației. Luminita Barcari, secretar de stat în minister, și profesorul Radu Gologan, președintele Societății Române de Științe Matematice, dau vina pe lipsa de experiență a unor profesori evaluatori, dar și pe posibile greșeli la trecerea notelor în aplicația electronică.

Cei doi elevi din Gorj ale căror note s-au modificat foarte mult în urma contestațiilor sunt din satul Peșteana Jiu. Directorul Liceului Bălteni, căruia îi este arondată Școala din satul Peșteana Jiu, Constantin Deaconescu, a declarat pentru presa locală că fetița a avut nevoie de calmante din cauza șocului suferit. Părinții s-au temut că începuse să aibă o semipareză la gură, a spus Constantin Deaconescu. Directorul liceului a precizat că greșeala este de neacceptat, iar părinții copiilor intenționează să depună o plângere la Ministerul Educației, relatează digi24.ro. Dar cazul din Gorj nu e singular. Rezultatele de la Evaluarea Națională sunt o sursă de frustrări și revoltă pentru foarte multi copii și părinți. Cu toții se întreabă care este motivul pentru care unii elevi au primit note mărite chiar și cu 4 puncte în urma contestațiilor. Un elev din Sectorul 5 a înaintat cu peste două mii de poziții în clasamentul din București în urma contestaţiei. La Brașov, au fost diferențe de peste 3 puncte obținute de elevii care au făcut contestații.

Ministerul invocă și subiectivismul de la Limba Română. Luminița Barcari, secretar de stat, Ministerul Educației, a declarat pentru Digi24 că diferențele dintre note după recorectare țin, la Limba Română, și de subiectivismul profesorilor care evaluează lucrările. Dar și de lipsa de experiență a unor profesori. „Trebuie să recunoaștem că în fiecare an apar astfel de situații și de aceea, comisiile județene, cât și comisia națională pot decide reevaluarea națională. Ideea este că la Limba Română exista și un grad de subiectivism al evaluatorului, ne gândim că ar trebui o formare mult mai serioasă pentru cadrele didactice, probabil că foarte mulți au venit pentru prima dată la evaluarea lucrărilor. Neavând experiență, probabil se pot face și greșeli, dar noi trebuie să luăm masuri. (…) E de luat în calcul și o greșeală de trecere a notei în aplicația electronică”, a spus Luminița Barcari, citată de digi24.ro.

La Matematică, diferențele sunt incredibile! Președintele Societății Române de Științe Matematice, Radu Gologan, a explicat la Digi24 că diferențele mari dintre note ar putea fi cauzate de lipsa de experiență a profesorilor care au făcut prima corectură. „Sunt diferențe prea mari și nu mi le explic. Poate că greșelile sunt în altă parte, nu în calitatea răspunsurilor copiilor. Poate la trecerea notelor. La matematică se acceptă 0,5 maxim de diferență în situații de interpretare. Când se recorectează, diferențele sunt mai mici de 0.25. Nu există nicio explicație. La matematică astfel de diferențe sunt incredibile (…) Poate profesorul nu are experiență și nu îi acordă copilului dreptul de a interpreta sau să dea o altă demonstrație. Categoric ar trebui văzut (…) dacă sunt din vina profesorilor este o problemă mare”, a precizat profesorul Radu Gologan.

Distribuie acest articol:

Nu există comentarii

Lasă un comentariu

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked